לוגו סל של תרבות שטראוס

עמוד הבית

מי אנחנו

מידע כללי

צור קשר

פייסבוק סל תרבות שטראוס

טוויטר סל תרבות שטראוס

גוגל פלוס סל תרבות שטראוס

טלפון סל תרבות שטראוס
לחץ להורדת גרסת הדפסה

אמנית, ציירת

מפגש לכיתות גן עד י"ב מאושר ע"י משרד החינוך וסל תרבות ארצי.

במפגש ושיחה המתקיים תוך הצגת עבודות מקור והקרנת שקופיות. יוצרת מרב מפגש רב קסם עם תלמידים

למעשה מותאם המפגש לגילאים שונים בצורה מדוייקת ע"פ נושאים להלן

מפגש לקטנים גן-ב בהתאמה מיוחדת צרו קשר 036247350
לצפייה בוידאו גלול מטה

תקציר מפגש לכיתות ג' – ו' (ילדים)

במפגש תציג האמנית מבחר עבודות משתי תערוכות מרכזיות:

  1. מהתערוכה "שלום לתמימות" שהתבססה על קבוצת דימויים קונקרטיים, השאובים מן העולם היומיומי שהוארו באור חדש. לדוגמא: איש עוגייה, עוגת "יומולדת", נדנדה, סרט ורוד, סיכת ביטחון, מכנסי טרנינג, כפפת מטבח, כפפות צמר ועוד.

    האמנית תשוחח על תהליך הפיכתם של האובייקטים לדימויים המתחפשים ולובשים זהויות רצויות וחבויות, הנעות בין הגנה, כיסוי, חום, וניקיון מחד, לבין סכנה, חנק, דקירה ולכלוך מנגד, ותעלה שאלות לגבי המצב המתנדנד, הדו-כיווני, של פרידה מעידן קודם, ובו זמנית, כמיהה למשהו מרוחו, כפי שעולה משמה של התערוכה: "שלום לתמימות".
  2. דימויים מהתערוכה "אוריינטד" שהתבססו על צילום מתוך האלבום המשפחתי בו נראה סבה של האמנית לבוש טלית וחובש כיפה וכובע, מברך אותה.

    בעקבות הצילום, האמנית תשוחח על משמעותה של הברכה במסורת היהודית בכלל ובמשפחתה בפרט. כמו כן היא תספר על תהליך הפיכתו של הדימוי הצילומי לכדי מארג אחיד דמוי שטיח קיר מזרחי מצויר, המבליע בתוכו ניגודים לכאורה, שמשתלבים זה בזה לכדי שיח תרבותי, דתי, עדתי, ולשוני אינטגרטיבי עשיר. (מתאים מאוד גם לציבור הדתי).

תקציר מפגש לכיתות ז' – י"ב (בוגרים)

במפגש תציג האמנית מבחר עבודות מתערוכות מרכזיות שונות העוסקות בתכנים הקשורים לנושאים אקטואליים כגון: טרור, מלחמה ושכול.

הדימויים שבעבודות שאובים מהתבוננות בסביבתה האישית, החברתית והלאומית, ומבוססים לרוב על תיעוד וחומרים מזירות-אירוע שונות, על צילומי עיתונות המתפרסמים בתקשורת הכתובה ועל צילומים מהאלבום המשפחתי. כמו כן היא מרבה לשלב בעבודותיה פרטים אוטוביוגרפים שונים הלקוחים מעולמה הפרטי והעוסקים בהתבגרות ובמעבר שבין ילדות לנשיות.

המפגש יעסוק בהיבטים האומנותיים של נושאים העולים מהעבודות, כמו התבגרות ואובדן תמימות, זהות אישית ותרבותית, התמודדות עם איומי טרור ומלחמה. הדיון ייסוב סביב העיסוק במציאות ותיאורה בטכניקות שונות כגון: תפירה, ריקמה או חיקוי של מלאכות יד שונות, כפי שרואה וחווה אותה האמנית. נעסוק בשאלות וסוגיות העולות מתהליכי עבודה ומהניגוד החריף שנוצר בין התכנים הקשים לבין אופן תיאורם.


    במפגשי אמן פלסטי כחלק מהמפגש מוצגת לילדים מצגת לשם כך נדרש:
  • חדר שניתן להחשכה
  • מחשב או מכשיר די.וי.די
  • מקרן (ברקו) או טלוויזיה או לוח חכם
  • מסך או קיר לבן
  • **במידה ולבית הספר אין את התנאים הנדרשים, ניתן להתאים מפגש בתאום מראש